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All the people who were treated at the Outpatient Clinic Diagnosis of the IJC and received the diagnosis of delay in developmental disability, or intellectual disability Autistic Spectrum Disorder (ASD), are entitled to receive guidance, request reports or certificates for requests for concession of benefits, and be forwarded, according to your diagnosis and age, for assistance in the areas of health, education, social care and others, in consultation with the social service.
Doubts about legal issues such as retirement, alimony or death, inheritance, custody or guardianship, among others involving people with disabilities intellectual or with Autistic Spectrum Disorder (ASD), can be clarified by the lawyer of the Service of Defense and Guarantee of Rights.
These doubts can be forwarded by the technical team of the service where you are assisted or directly by you, even if you are not attending any of the services offered at the IJC.
ATTENTION:
Calls are only made by appointment.
Therefore, to be assisted you need to schedule your appointment through our SAC (Customer Service) by phone:
(11) 5080-
7000
or go to in person at the unified reception of the IJC, located at Rua Loefgreen, nº2109, in Vila Clementino.
Todas las personas que fueron atendidas en la Consulta Externa Diagnóstico de la IJC y recibió el diagnóstico de retraso en discapacidad del desarrollo o discapacidad intelectual Trastorno del Espectro Autista (TEA), tienen derecho a recibir orientación, solicitar informes o certificados para solicitudes de concesión de beneficios, y ser enviado, de acuerdo a su diagnóstico y edad, para asistencia en las áreas de salud, educación, atención social y otros, en consulta con el servicio social.
Dudas sobre temas legales como la jubilación, pensión alimenticia o de muerte, herencia, custodia o tutela, entre otros que involucran a personas con discapacidad
intelectual o con Trastorno del Espectro Autista (TEA), puede ser aclarado por el abogado del Servicio de Defensa y Garantía de Derechos.
Estas dudas te las puede remitir el equipo técnico del servicio donde te atiendan o directamente por usted, incluso si no está asistiendo a ninguna de los servicios ofrecidos en el IJC.
ATENCIÓN:
Las llamadas sólo se realizan con cita previa.
Por lo tanto, para ser atendido es necesario programar su cita a través de nuestro SAC (Atención al Cliente) por teléfono:
(11) 5080-
7000
o acude a personalmente en la recepción unificada del IJC, que se encuentra en Rua Loefgreen, nº
2109, en Vila Clementino.
Todas as pessoas que foram atendidas no Ambulatório Diagnóstico do IJC e receberam o diagnóstico de atraso no desenvolvimento, deficiência intelectual ou Transtorno do Espectro Autista (TEA), têm direito a receber
ori
entações
, solicitar laudos ou atestados para pedidos de concessão d
e benefícios, e serem encaminhadas, de acordo com seu
d
iagnóstico e idade, para atendimentos nas áreas da saúde, educação, assistência social e outros, em consultas com o serviço social.
Já as dúvidas sobre questões legais como aposentadoria, pensão alimentícia ou por morte, herança, guarda ou tutela, entre outas que envolvam a pessoa com deficiência intelectual ou com Transtorno do Espectro Autista (TEA), poderão ser esclarecidas pelo advogado do Serviço de Defesa e Garantia de Direitos.
Essas dúvidas podem ser encaminhadas pela equipe técnica do serviço onde você é atendido ou diretamente por você, mesmo que não esteja frequentando nenhum dos serviços oferecidos no IJC.
ATENÇÃO:
Os atendimentos só são feitos com hora marcada.
Portanto, para ser atendido você precisa agendar sua consulta pelo nosso SAC (Serviço de Atendimento ao Cliente) no telefone: (11) 5080-7000 ou ir presencialmente à recepção unificada do IJC, que fica na Rua Loefgreen, nº2109, na Vila Clementino.