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Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder - an alteration that occurs within the brain in which the connections between neurons take place outside the expected pattern - where the individual has difficulty in social communication and maintains an interest limited and stereotyped, leading to difficulty interacting with other people.
There are several signs and levels of autism and keeping an eye out for the signs anticipates an intervention, with more chances of increasing the individual's autonomy. According to the most recent data, 2 million people have autism in Brazil, it is important to consider the increase in cases detected due to the evolution of science and greater global interest, making data more accessible. Recent estimates (CDC, 2021) suggest that 1 in 36 children is autistic.
Main Signs:
Although they are not the same for everyone, the most common ASD signs are:
Difficulty maintaining eye contact;
Hearing sensitivity (noises, especially loud ones) and different textures;
Difficulty understanding facial expressions: sadness, happiness, anger, anger;
Disinterest in things that other children/people propose: usually the autistic child only focuses on something of his own interest, including restricted games;
Difficulty in maintaining social interactions: the child has a lot of difficulty in making exchanges during play;
Stereotypical behaviors: developing repetitive behaviors or even repetitive speech (stereotypical attitudes), without a goal or purpose;
As a result, individuals with ASD have a lot of difficulty interacting with other people, causing them a lot of suffering. Therefore, it is essential that we know how to deal with these atypical signs of theirs, so that they can develop fully and healthily.
CNR – Center for Neurodevelopment and Rehabilitation The Jô Clemente Institute (IJC), always connected with innovation and health demands related to intellectual disability, autism spectrum disorder (ASD) and rare diseases, has expanded the services offered, concentrating therapies, assessments, new and existing methodologies in its new Center for Neurodevelopment and Rehabilitation (CNR).
El Trastorno del Espectro Autista (TEA) es un trastorno del neurodesarrollo - una alteración que ocurre dentro del cerebro en la que las conexiones entre las neuronas se dan fuera del patrón esperado - donde el individuo tiene dificultad en la comunicación social y mantiene un interés limitado y estereotipado, lo que lleva a la dificultad interactuando con otras personas.
Hay varias señales y niveles de autismo y estar atento a los signos anticipa una intervención, con más posibilidades de aumentar la autonomía del individuo. Según los datos más recientes, 2 millones de personas tienen autismo en Brasil, es importante considerar el aumento de casos detectados debido a la evolución de la ciencia y al mayor interés mundial, haciendo que los datos sean más accesibles. Estimaciones recientes (CDC, 2021) sugieren que 1 de cada 36 niños es autista.
Principales señales
Aunque no son iguales para todos, las señales más comunes de los TEA son:
Dificultad para mantener el contacto visual;
Sensibilidad auditiva (ruidos, especialmente fuertes) y diferentes texturas;
Dificultad para comprender las expresiones faciales: tristeza, alegría, ira, ira;
Desinterés por las cosas que otros niños/personas proponen: normalmente el niño autista sólo se centra en algo de su propio interés, incluidos los juegos restringidos;
Dificultad para mantener interacciones sociales: el niño tiene mucha dificultad para realizar intercambios durante el juego;
Comportamientos estereotipados: desarrollar comportamientos repetitivos o incluso discursos repetitivos (actitudes estereotipadas), sin una meta o propósito;
Como resultado, las personas con TEA tienen muchas dificultades para interactuar con otras personas, lo que les causa mucho sufrimiento. Por ello, es fundamental que sepamos lidiar con estas señales atípicas suyas, para que puedan desarrollarse plena y saludablemente.
O Transtorno do Espectro Autista (TEA) é um transtorno de neurodesenvolvimento - alteração que ocorre dentro do cérebro no qual as conexões entre os neurônios se dão de uma forma fora do padrão esperado - onde o indivíduo tem dificuldade na comunicação social e mantém um interesse limitado e estereotipado, levando à dificuldade de interação com as outras pessoas.
Há vários sinais e níveis de autismo e ficar de olho nos sinais antecipa uma intervenção, com mais chances de aumentar a autonomia do indivíduo.
De acordo com os dados mais recentes, 2 milhões de pessoas têm autismo no Brasil, sendo importante considerar o aumento de casos detectados devido à evolução da ciência e maior interesse global, tornando os dados mais acessíveis.
Estimativas recentes (CDC, 2021), sugerem que 1 em cada 36 crianças é autista.
Principais Sinais:
Embora não sejam iguais para todos, as sinais do TEA mais comuns são:
Dificuldade em manter contato visual;
Sensibilidade auditiva (barulhos, principalmente os mais altos) e texturas diferentes;
Dificuldade em entender expressões faciais: tristeza, felicidade, raiva, braveza;
Desinteresse por coisas que outras crianças/pessoas propõem: geralmente a criança autista só tem foco em algo de seu próprio interesse, incluindo brincadeiras restritas;
Dificuldade em manter interações sociais: a criança possui muita dificuldade em fazer trocas durante brincadeira;
Comportamentos estereotipados: desenvolver comportamentos repetitivos ou até mesmo a fala repetitiva (atitudes estereotipadas), sem um objetivo ou finalidade;
Com isso, os indivíduos com TEA apresentam muita dificuldade na interação com outras pessoas, causando muito sofrimento para eles. Por isso, é fundamental que saibamos como lidar com essas suas sinais atípicas, para que eles possam se desenvolver de forma plena e saudável.